QPS – Quality Progress System vid Medicinska fakulteten

QPS står för Quality and Progress System. QPS bygger på en vision om att skapa ett digitalt verktyg som baseras på pedagogisk forskning som ska hjälpa oss bli ännu bättre. Det är ett system som möjliggör uppföljning och analyser av måluppfyllelse, vilket hjälper oss säkra att vi mäter det vi faktiskt vill mäta.

QPS skapar nya möjligheter att jobba verksamhetsnära och kontinuerligt med lärande, kvalitet och bedömning. Det skapar förutsättningar för att säkerställa att progression sker mellan kurser i relation till examensmålen. Systemet används av alla utbildningar på Medicinska fakulteten.

QPS finns endast tillgängligt på Medicinska fakulteten vid Lunds universitet.

Vill du veta mer om QPS?

Här hittar du mer information om QPS – qps.education.lu.se

Behöver du hjälp och support?

Kontakta QPS-supporten via mejl: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)