Generativa AI-verktyg

Bild som visar en blå väv av programmeringskod.

Generativa AI-verktyg används alltmer i studier och undervisning vilket innebär nya utmaningar för lärare och personal på Lunds universitet. På de här sidorna hittar du information och vägledning. Se vårt kalendarium för webbinarier, workshoppar och seminarier på temat generativa AI-verktyg.

Vägledning för lärare i fem steg

GAI-verktyg har snabbt fått en betydande roll inom högre utbildning och alla lärare behöver i någon mån anpassa sin undervisning efter läget. Undrar du i vilken ände du ska börja? På den här sidan hittar du en vägledning i fem steg.

Vägledning för lärare i fem steg

Frågor och svar om GAI-verktyg

På den här sidan hittar du en sammanställning av frågor som ställts under ett antal webbinarium om GAI-verktyg. Frågorna är besvarade av medlemmar i Lunds universitets arbetsgrupp för generativa AI-verktyg.

Frågor och svar om GAI-verktyg

Videor om GAI i undervisningen

På den här sidan kan du fördjupa dina kunskaper om generativa AI-verktyg med hjälp av ett antal videor framtagna av lärare och forskare vid Lunds universitet. Videorna är på engelska men det går att få dem textade.

Videor om GAI i undervisningen

Foto på medarbetaren Rachel Forsyth.

Har du frågor om GAI-verktyg i undervisningen?

Mejla Rachel Forsyth: digital [at] education [dot] lu [dot] se (digital[at]education[dot]lu[dot]se)