Hallå där Ann-Catrin Johansson!

Foto på medarbetaren Ann-Catrin Johansson.

Lär känna Ann-Catrin Johansson, ny koordinator på Enheten för undervisningsstöd sedan årsskiftet. Ann-Catrin har tidigare arbetat som bibliotekarie på LTH med fokus på undervisning i informationskompetens samt läs- och skrivstöd för studenter. De kommande två åren kommer Ann-Catrin att arbeta med att stärka formerna för tillgänglig och inkluderande undervisning genom projektet med samma namn. Hon kommer även fortsätta sitt uppdrag som systemförvaltare för Canvas.

Hur kommer det sig att du ville arbeta här på enheten för undervisningsstöd?

– Alla som på något sätt jobbar på Enheten för undervisningsstöd har ett otroligt driv och engagemang inom flera intressanta områden. Detta driv och engagemang smittar och jag kände att jag ville vara en del av det till 100 %.

På vilka sätt kan du dra nytta av dina tidigare erfarenheter i det här jobbet?

– Jag har under åren lärt känna många inspirerande personer vid alla våra fakulteter och från olika avdelningar och organisationer. Jag vill använda detta nätverk för att öka samarbetet inom Lunds universitet.

Kan du dela med dig av ett mål du har i din nya tjänst?

– Jag kommer att arbeta för att alla anställda vid Lunds universitet ska känna till Enheten för undervisningsstöd, våra webbsidor och våra tjänster. Jag vill att alla lärarlag ska veta om att vi gärna kommer ut och träffar dem med skräddarsydda workshops.

Har du någon dold talang?

– Jag är en hejare på att baka gluten-, nöt- och mandelfritt. Favoriten är en kardemummakladdkaka med apelsintryffeltäcke.

Läs om tillgänglighetsprojektet på Medarbetarwebben

Stärkt fokus på tillgänglig och inkluderande undervisning – medarbetarwebben.lu.se