Ny kurs om mallar, Blueprint och Commons i Canvas för lärare och kursadministratörer

Blueprint

Den 15 juni får du under två timmar möjlighet att lära dig mer om hur du styr innehåll och form i Canvas.

Foto: commons.wikimedia.org

För de allra flesta av våra studenter är Canvas den viktigaste kontaktytan med både Lunds universitet och deras utbildning på webben. Därför är det utmärkt om information i Canvas är lätt att hitta i och likformig mellan olika moment i en utbildning.

Canvas har tre olika verktyg för att styra upp form och innehåll: Mallar, Blueprint och Canvas Commons. Dessa kan hjälpa lärare inom en utbildning att få samma struktur och innehåll på plats.

Den 15 juni kl. 13.00-15.00 ges ett första kurstillfälle om dessa tre verktyg. Utbildningen riktar sig till alla som är intresserade, men vissa moment i arbetet med mallar måste göras av en Canvasadministratör. Målet med kursen är att visa på möjligheterna med verktygen så att du kan avgöra om det är funktioner ni har nytta av inom ditt ämne.

Mer information om kursen finns i kalendariet.