Tentaångest för lärare?

Lärare vid tavla

Känner du dig osäker kring vad som gäller när det kommer till tentor på distans? Här hittar du information, tips och råd om vad som gäller.

På medarbetarwebben hittar du bl a information om:

• Examination på distans
  • Personuppgifter och dataskydd i samband med examination på distans
  • Studenter i behov av särskilt stöd
  • Arkivering i samband med digital examination
  • Så gör andra lärosäten – examination
  • Disputationer på distans

Ta del av informationen om examination på medarbetarwebben

Via lärplattformen Canvas hittar du på information från Genombrottets om tentamen på distans:

Guider för lärare och studenter

Vill du använda något av verktygen i Canvas som tentamensverktyg så kan du läsa mer dem i lärplattformen Canavs:

Om dina studenter behöver hjälp kring funktionaliteten av inlämningar i Canvas så finns det hjälp för dem här: