sep

AI, högre utbildning och framtidens ingenjörer

18 september 2023 17:30 till 19:00 | Seminarium
Bakgrundsbild till ett event.

Vilken betydelse har artificiell intelligens (AI) för färdigheter, kunskap och kompetensbehov i framtidens yrkesliv? Hur påverkar AI högre utbildning? På vilka sätt utmanar AI traditionella undervisningsformer vid universitet och högskolor? Hur ser studenters AI-användning ut och vilka är deras åsikter om AI i lärande? Vi tittar på vilka satsningar som nu görs i Sverige och får ta del av erfarenheter från ett av USAs främsta universitet, Purdue University.

Om evenemanget

Plats:

IVA Konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm. Seminariet sänds även digitalt.

Kontakt:

linda [dot] olsson [at] iva [dot] se