sep

Webbinarium: När, hur och varför passar AI i olika examinationsformer?

15 september 2023 10:00 till 11:30 | Seminarium
Logotypen för Universitets- och högskolerådet

Välkommen till Högskolan och AI – en ny seminarieserie som arrangeras av SUHF:s expertgrupp för högskolepedagogiska frågor i samarbete med Nätverket för IT i högre utbildning (ITHU) och Det högskolepedagogiska lyftet (ett uppdrag inom UHR). Vi hoppas att du som deltar får med dig ny inspiration om vilka examinationsformer som är möjliga, och hur AI kan spela en roll i dessa – både som hot och möjlighet.

Om evenemanget

Plats: