Upphandling av lärplattform avbryts igen

Foto som visar händer som pekar mot en bärbar dator

Den pågående upphandlingen av lärplattform via NORDUnet har avbrutits igen på grund av överklagande. I våras fick upphandlingen avbrytas på grund av oklarheter i anbudsförfarandet. Här kommer en kort uppdatering av läget just nu.

Foto: Mimi Thian från Unsplash.com

Vad händer nu?

Upphandlingen av lärplattform blir återigen försenad och NORDUnet jobbar aktivt tillsammans med Sunet (Swedish University Computer Network) för att lösa situationen. Upphandlingen kommer att starta om och målet är att vara klara till årsskiftet.

Hur påverkar detta Lunds universitet?

Lunds universitets nuvarande avtal om lärplattformen Canvas gäller under sex år och avtalet går ut under hösten 2024. Det är alltså över ett år tills den nya upphandlingen behöver färdigställas. Enheten för Undervisningsstöd bevakar upphandlingen och uppdaterar löpande. Målet är att Lunds universitet även framöver ska ha tillgång till en god lärplattform.

Vid frågor kontakta Enheten för undervisningsstöd via epost: digital [at] education [dot] lu [dot] se (digital[at]education[dot]lu[dot]se)